W maju 2004 firma Stępień sp. z o.o. otrzymało certyfikat jakości 9001:2000 w zakresie realizacji usług transportowo-spedycyjnych. Potwierdza to, że nasze usługi są wykonywane według ściśle określonych procedur, a całość jest monitorowana, kontrolowana, raportowana i analizowana. Wyniki analiz są podstawą do wprowadzenia ulepszeń organizacyjnych, administracyjnych a w efekcie i jakościowych.
Stępień sp. z o.o. , należące do Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Warszawie, od ponad dwudziestu pięciu lat nieprzerwanie działa na wymagającym rynku przewozów samochodowych Europy. Nieustanny rozwój techniczny środków transportu i starannie dobrana kadra pozwala oferować usługi na najwyższym poziomie za pomocą własnego taboru ciągników siodłowych i naczep skrzyniowych (także Mega), chłodniczych, silosów oraz cystern. Potwierdzeniem jest certyfikat wdrożenia i stosowania systemu zarządzania jakością w zakresie krajowego i międzynarodowego transportu oraz spedycji według ISO 9001:2000 wydany przez TÜV Management Service GmbH. Wszyscy pracownicy systematycznie uczestniczą w szkoleniach podnoszących kwalifikacje zawodowe.
Stosowany jest ciągły nadzór satelitarny i GSM nad przewożonym ładunkiem, pozwalający na stałą koordynację działań we wszystkich fazach wykonywania usługi transportowej, a pojazdy mogą być podstawiane pod załadunek przez 24 godziny na dobę, we wszystkie dni tygodnia. Każdy ciągnik jest wyposażony w nawigację optymalizującą trasy przejazdu, każdy zestaw drogowy ma pełne ubezpieczenie OC, NW, AC i jest objęty OCP. W działalności spedycyjnej przedsiębiorstwo korzysta także z usług zaufanych podwykonawców, którzy muszą spełniać praktycznie te same wymagania jakościowe. Kierowcy są specjalistami wysokiej klasy, gwarantującymi bezpieczny i terminowy przewóz. Wymiana taboru odbywa się na tyle często, że najstarsze ciągniki spełniają normę Euro 4, nowe – wyłącznie Euro 5, więc praktycznie większość jednostek transportowych jest prawie nowa)\. Sprawność techniczną zapewnia własny, autoryzowany serwis z kilkoma stanowiskami warsztatowymi (świadczący usługi także dla klientów z zewnątrz).
W transporcie specjalistycznym materiałów sypkich wykorzystywane są od lat sprawdzone konstrukcje marek Feldbinder i Spitzer. Szesnaście naczep z silosami stałymi o pojemnościach do 38 m3 umożliwia przewóz cementu, mączki wapiennej i innych wyrobów wapienniczych luzem, popiołów lotnych, wypełniaczy do mas bitumicznych, klejów i zapraw budowlanych. Do samonośnych zbiorników ze stopu aluminium AlMg4,5Mn, z dwoma lejami zsypowymi, zamocowane są podzespoły, jak trzyosiowe wózki jezdne o nośności 3 x 9 t, armatura pneumatyczna i rurociągi, schowki itd. Dzięki lekkiej konstrukcji ładowność maksymalna może przekroczyć 29 ton (widoczna na zdj. naczepa FFB EUT 35.3 – 29300 kg). Pneumatyczne układy hamulcowe wyposażone są w systemy EBS/ABS WABCO typu 2S/2M oraz system RSS, a zawieszenia powietrzne umożliwiają podnoszenie pierwszej i trzeciej osi naczepy podczas jazdy bez ładunku, znacznie redukując zużycie nie tylko ogumienia – przez zmniejszenie oporów toczenia również paliwa (o odciążeniu łożysk i hamulców już nie wspominając). Do grona zadowolonych klientów należą m.in. Lafarge Cement Polska, Górażdże Cement Heidelberg, Lhoist Bukowa, Lhoist Opolwap, STRABAG Polska, Polski Recykling Sp. z o.o., SAT Sp. z o.o.
Logistyka towarów niebezpiecznych, z wyjątkiem klas 1 i 7, przebiega według europejskiej umowy ADR. Transport przesyłek w opakowaniach jednostkowych lub zbiorczych odbywa się odpowiednio wyposażonym i oznakowanym taborem uniwersalnym, a cysternami przewożony jest asfalt drogowy kl.9 UN 3257. Dwadzieścia izotermicznych cystern do bitumów to przede wszystkim LAG oraz Stokota. Pojemności jednokomorowych (z falochronami), stalowych, samonośnych zbiorników cylindrycznych to ok. 30000 dm3, ciśnienie operacyjne ok. 2 bar. Ze względu na temperaturę ładunku sięgającą 250°C, są one izolowane termicznie warstwą 100 mm wełny mineralnej z poszyciem aluminiowym (dennice pokryte PCV lub poliestrem – Stokota); izolacji podlegają też rurociągi wyładowcze. Załadunek odgórny odbywa się przez właz DN 500 obudowany pomostem ze składaną barierką i stałą drabinką wejściową. Rozładunek jest sterowany ręcznie dennym zaworem spustowym. Całość konstrukcji wspiera się na siodłach ciągników i trzyosiowych wózkach jezdnych, z hamulcami EBS/ABS i zawieszeniem umożliwiającym podnoszenie pierwszej i trzeciej osi podczas jazdy bez ładunku (podobnie, jak w przypadku silosów). To rozwiązanie pozwala na generowanie znacznych oszczędności eksploatacyjnych, albowiem dla wyżej opisywanych naczep specjalistycznych trudno o organizację ładunków powrotnych i praktycznie połowa przebiegu jest wykonywana bez ładunku. Wśród klientów Przedsiębiorstwa Transportowego Robert Stępień są m.in. TOTAL Polska , ORLEN Asfalt, STRABAG Polska, LOTOS Asfalt.